Tuesday, 27 June 2017

තෑග්ග
----------


තෑගි කියලා කිව්වම එක පාරටම මතකයට එන්නේ අපේ ප්‍රපංචයට ගෝචර වෙන දෙයක්..අපිට අතට අරගෙන බල බල ඉන්න පුලුවන් දෙයක්..එහෙමත් නැත්නම් ඒක කන්න පුළුවන් දෙයක්.ම මේ දේවල් හැරෙන්න අපිට තෑග්ගක් කිව්වම තව තව දේවල් ගැන කියන්න පුළුවන්...පවුලකට එකතු වෙන මුල්ම දරුවා අපිට අමිල තෑග්ගක් වෙන්න පුළුවන්..තමන්ගේ අම්මා තාත්තා අපිට ලැබිලා තියෙනව අමිලම තෑග්ගක් වෙන්න පුළුවන්..ඔය විදියට තෑගි ගැන කියනකොට සමහර විට ඔයාලටත් එක එක ඒවා හිතෙන්න මතක් වෙන්න පුළුවන්..

මම ඉස්සර ඉඳලම තෑගි වලට හරි කැමතියි..ඒ වගේමයි ඊටත් වඩා කැමති තව කාට හරි තෑග්ගක් දෙන්න..ඒ අය කොච්චර ළඟද දුරද කියන එක නෙවේ වැදගත්..වැදගත් අවස්ථාවකදි විතරක් නෙවේ..මට හිතුනොත් මම තෑග්ගක් අරන් දෙන්න ආයේ දෙපාරක් හිතන්නේ නෑ...එක දවසක් මම පොඩි කාලේ එ එතකොට මට අවුරුදු හයක් විතර ඇති..එච්චර පොඩි වෙලත් මට ඒ සිදුවීම තවම මතකයි..මොකක්දෝ හේතුවකට මට අවුරුදු හතරෙ ඉඳලම සිද්ධ වුණ සමහර සිද්ධීන් ගැන ලොකු මතකයක් තියෙනවා..කතාව කියන්නම්කෝ..ඉතින් එදා මගේ උපන් දිනේ දවසේ අපේ ගෙදර පොඩි පාර්ටියක් ලෑස්ති කරලා තිබ්බා.ඒත් උපන් දිනේ තිබ්බේ සතියේ දවසක නිසා අම්මලා 25 ගන්න තීරණය කළා..ඒත් අපේ නැන්දගේ දුව එයාගේ නම උදේශිකා මගේ නම සුදේශිකා..ඉතින් උදේශිකා අක්කා 24 වෙනිදා තෑග්ගකුත් අරන් උදේශ් අයියා ඒ කියන්නේ එයාගේ අයියා..නෑ කමට නම් දෙන්නම අපේ තාත්තගේ අයියගේ අක්කගේ ළමයි..ඉතින් එදා එයාලා තෑග්ගක් අරන් ආවා මට මතකයි.ඒ තෑග්ග තමයි ලිට්ල් ලයන් චොකලට් රෝල් එකක්..ඒත් මම බලාපොරොත්තු වුණේ එයාලා මොකක් හරි සෙල්ලම් බඩුවක් පැන්සල් පෙට්ටියක් එහෙම ගෙනල්ලා දෙයි කියලා..ඒත් හෙට නේ පාර්ටි එක තියෙන්නේ කමක් නෑ එයාලා හෙට වෙන තෑග්ගක් ගෙනෙයි කියලා හිතුවා.කොහොම හරි එයාලා එදා මොකවත්  ගෙනත් තිබ්බේ නෑ.මම පහුවෙනිදා උපන් දින පාර්ටියේදි හැමෝටම කේක් කපලා කැව්වට එයාලාට කේක් කැව්වේ නෑ..අම්ම එයාලත් කේක් කවන්න කිව්වම මම කිව්වේ..,

'ඇයි ඒ එයාලා මට තෑගි ගෙනාවේ නෑ නේ..'

කියලා..ඒත් පස්සේ මගේ අත අල්ලලා අම්මා එයාලට කේක් කැව්වා මට මතකයි..ඒ පොඩි කාලේ...
ඉතින් ටික ටික් ලොකු වෙන්න වෙන්න උපන් දින පාර්ටි දෙන එක ටිකක් සීමා වෙලා..උපන් දිනේ දවසට උදේම නැගිටලා එදා නිවාඩු දවසක් නම් හතර වටේ ගෙවල් වලට කැවිලි පිඟානක් අරගෙන යනවා..ඒකේ කිරිබත්,කේක් ,කෙසෙල්,බිස්කට් මාස් මෙලෝස් ඕවා තමා ගිහින් දෙන්නේ.ඉතින් ආසම කරන හරිය තමා කෑම බෙදපු ගෙවල් වලින් අර දුන්න පිඟන් තෑගි එක්කම ආයේ ගෙනල්ලා දෙන එකට...ඉතින් ඒකේ තියෙන්නේ ලස්සන පෑන්,මකන කෑලි,පැන්සල් පෙට්ටි ,පොත් ඔය වගේ එක එක දේවල් දැක්කම ඉතින් ආසයි..ඊට අමතරව අකමැතිම දේවල් වලට තිබ්බේ මල් මල් ගවුම් රෙදි කෑලි..ඉතින් ඒ උපන් දින තෑගිනේ..කාලයක් යද්දි නම් තෑගි නොලැබුනුම තරම් ඒත් කාලයත් එක්කම උපන් දිනයක් කියන්නේ තෑගි බලාපොරොත්තු වෙන එක නෙවේ කියලා මම තේරුම් ගත්තා...

ඒ කොහොම වුණත් ආදරේදි හුවමාරු කරගන්න තෑගි ඊට වඩා හාත් පසින්ම වෙනස්..අපි අකමැති වුණත් ඒ තෑග්ග  පොඩි වුණත් ලොකු වුණත් අපිට ඒ තෑග්ග මාර විදියට වටිනවා...මොකද එතන තියෙන්නේ  තෑග්ගකට වඩා පිරි ඉතිරෙන ආදරය​.....

කොහොම වුණත් අන්තීමේදී මම පුරුදු වුණා ඕනම කෙනෙක් දෙන ඕනම තෑග්ගකට සතුටු වෙන්න​..මම පොත් කියවන්න එදා ඉදලම කැමති බව මගේ ප්‍රියාදරයා දැනන් හිටියා..ඉතින් එයා පුරුදු වුණා විශේෂ අවස්ථාවකදි මට පොතක් තෑගි දෙන්න​..ඒ මම කැමති දේ තමයි.මට සතුටු හිතුනා තමයි..ඒත් මම ආස කරපු දේ අන්තීමට එයාට කිව්වා...

'මේ අහන්න පොත් කියවන්න ආසයි කියලා පොත් ම දෙන්න එපා..මම කැමතියි ඔයා මගේ කැමැත්ත ගැන හිතනවට වඩා,ඔයා කැමති මට ගැළපෙනවා කියලා හිතලා ඔයා කැමති දෙයක් දෙන එකට....'

'ඒ කියන්නේ..මම කැමති දේවල් වලට ඔයා කැමතිි වෙයිද​....අනික පිරිමි කැමති දේවල් වලට එහෙම ගෑණු කැමති වෙනවද​? ඒවා ගැළපෙනවද​...?'

එයා මගෙන් එදා එහෙම ඇහැව්වම​..මට එක පාරටම ඔලුවට ආවේ..එයා පොත් කියවන්න හරි අකමැතියි..ඒත් ෆිල්ම්ස් බලන්න හරි කැමතියි...ඉතින් එයා අකමැති දෙයක් මට තෑග්ගක් විදියට ගෙනත් දුන්නම පස්සේ මම ඒකට කැමති වෙන්නේ මම ඒකට කොහොමත් කැමති නිසා...
මම මෙහෙම හිතුවා..මම එයාට පොතක් අරන් දෙනවා..ඒ මම කැමති දේ..එයා මම කැමති දේට මම ආදරේ නිසා බෑ නොකියා ඒක අරගනිවී..ඒත් හිත යටින් එයා ඒකට අකමැති වෙයි නේද​..මොකද එයා පොත් කියවන්න කැමති නෑ නේ...ඒත් දවසක් මම එයාට පොතක් ගෙනැල්ලා දුන්නා...එයා පුදුම වුණා...

'පොතක්..?'

'ඔව් පොතක්....'

'ඒත් මම පොත් කියවන්නේ නෑ නේ...'

'මට ඕන වුණා මම අකමැති දේ අරන් දීලා ඔයා සතුටු වෙනවට වඩා මම කැමති දේ අරන් දුන්නම ඔයා සතුටු වෙන එක​....'

එයා මාව තුරුලු කරගත්තා..

ඔව් ඒක හරි..හිතුවා වගේම එයා මම මට පහුවෙනිදම අරගෙන ඇවිත් තිබ්බේ බැඩ්මින්ටන් සෙල්ලම් කරන රැකට් දෙකක්....මම පුදුම වුණා..

'මොකෝ...'

'මේ ඇයි....?'

'මම ඉස්සර ඉඳලම ආසයි බැඩ්මින්ටන් ප්ලේ කරන්න ඉතින් මට හිතුනා ඔයා එක්ක සෙල්ලම් කරන්න​..ඒකයි මේක මම ඔයාට ගෙනාවේ...'

'ඒත් මම ආස වොලිබෝල් ගහන්න​....'

'ඒක තමයි නේද මැණික​...ඒත් මගේ වයිෆ් මට ගෙනත් දුන්නා ගිය සතියේ එයා ආසම පොතක්...මම ඒක කියෙව්වා...ඒක මට හරි අමුතුයි...සමහර තැන් තේරේන්නේ නෑ..ඒත් මට තේරුණා එයා මොනතරම් සුන්දර ගැහැණියක්ද කියලා..අනිත් අය හිතනවට වඩා මෙච්චර ලස්සනට හිතන්නේ එයා මෙහෙම පොත් කියවන නිසානේ...'

ඉතින් තව මොනවා කියන්නද මට එදා හිතාගන්න බැරි වුණා..ආදරය තියෙන්නේ එතන නේද​..අපි කැමති දේවල් වලට වඩා අපි ආදරය කරන මිනිස්සු කැමති දේවල් වලට අපිට පෙරළා ආදරය කරන්න පුලුවන් නම්..ඒ දේ සතුටින් බාර ගන්න පුලුවන් නම්...ඇත්තටම ඒක හැමෝටම බෑ...ඉතින් මට ලැබුණ වටිනම තෑග්ග තමයි එයා...

-මොණරි-

1 comment:

ජිවිතය ගෙවෙන්නේ අන්න එහෙම, ------------------------------------------------- නුඹ..., දොඩම් යුෂ එක්ක කලවම් වුණ රතුම රතු වයින් වී...