Monday, 29 February 2016

අරගලය වෙනමම තියෙනවා

අරගලය වෙනමම තියෙනවා
මිනිස්සු වෙනමම ඉන්නවා..
බොහෝ කාලයක් තිස්සේ හෝ ගානා පොකුණ සිනමා පටය නරඹන්නට සිත් වූවද ඊට වෙන් කර ගත හැකි කාලයක් මා සතු නොවීය...නමුත් අවසානයේදී ඊයේ මම එය නැරඹුෙවෙමි. ප්‍රථමයෙන් සඳහන් කළ යුතු දෙයක් ඇත..එනම් මම චිත්‍රපටි විචාරකයෙකුවත්,සියල්ල දත් පණ්ඩිතයෙකුවත් නොවන්නෙමි. අවසන් වරට සිනමා පටයක් පිළිබඳව මා මෙලෙස මූහුණු පොතේ අකුරු කෙරුවේ 'බොරදිය පොකුණ' ගැනය.මේ සටහන තබන මොහොත වනවිට බොහෝ දෙනෙකු මේ සිනමා පටය නරඹා ඇති බව විස්වාස කරමි.....
කුඩා කල පටන්ම අප දකින එක එක හීනයන් ඇත..සමහරු කාලයත් සමඟ ඒ හීන ඉටු කරගනිති..තවත් සමහරු ඒ හීන මඟහැර ගනිති....තවත් සමහරුන්ට ඒ හීන වලට යන්නට බාධක පැමිනෙයි..කෙසේ හෝ වේවා,
සුපර් මෑන්ලා , ස්පයිඩර් මෑන් ලා බෙන් ටෙන් ලා රජ කරන සින්තටික් ළමා ලෝකයට හෝ ගානා පොකුණ අපූරුතම ආදර්ශයක් බව කිව යුතුමය..
උක්කුන් ලා හිච්ව්හිලා අදටත් අප අතර සිටින මුත් ඔවුන්‍ ඔවුන්ගේ හීන සමඟ මොන ආකාරයෙන් සටන් කරනවාද යන්න ගැටළුවකි...මෙම කතාවේ සමහර සිදුවීම් යථාර්තවාදී නොවුනත් එය නරඹන්නන්ට හීන ලෝකයක් බව හැඟවෙන්නේ නැත..එලෙසම කතාවේ සිදුවීම එකකට එකක් වෙනස් ය.නාගරික පටිසරයක හැදි වැඩෙන නිර්භීත එඩිතර තරුණියකට පිටිසර ගම් පළාතකට ගුරු පත්වීමක් ලැබෙන අතර ඉන් පසුව පෙන්වන්නේ පියානෝවක් රැගෙන එන මහත්මයෙකි..මුලින් මා සිතුවේ ගුරුවරිය පියනෝවත් සමඟ පාසලට එනවා යැයි කියාය..නමුත් සිදුවන්නේ වෙනමම දෙයක්ය. මට සිතුනේ පියානෝව මේ සිනමා පටයේ කතා වස්තුව වේවි කියාය. ඒ ලොකු සර් පියානෝව ලොකු පෙට්ටියක් බවත් එහි මකරෙකු සිටින බවත් කියා පොඩි උන්ව තැති ගන්වා කුතුහලයට පත් කළ නිසාය.ඉන් පසුව එහි ඇත්තේ කුමක් දැයි සෙවීමට උක්කුන් ඇතුළු පිරිස මෙහෙයුමක් සැලසුම් කරතැයි කියාය..නමුත් සිදු වන්නේ වෙනස්ම දෙයකි..ඉන්දික ප්‍රනාන්දු නම් අධ්‍යක්ෂකවරයා ඉතා සූක්ෂම ලෙස කතාවේ සිද්දීන් එකකට එකක් පරස්පර ලෙසින් හරවත්ව ප්‍රේක්ෂකයා හමුවට ගෙන එන්නට සමත් වෙයි.
උමා නම් වීර ගුරුතුමිය සමඟ මුහුද බලන්නට යන අරගලය ජය ගන්නට මේ ළමුන් කරන්නා වු අරගලයෙන් කියවෙන්නේ අරගලයට වසස් සීමාවක් පංති භේදයක් තරාතිරමක් උවමනා නැති බවය.මුහුදු වෙරළෙන් පටන් ගත් කතාව අතර මඟ මුහුදු වෙරළක හඬක්වත් නොඇසෙන්නට අධ්‍යක්ෂකවරයා වග බලා ගන්නේ කතාවේ ළමුන් සතු හීනය ප්‍රේක්ෂක අපගෙත් හීනය බවට පත් කරමිනි.මුහුදු දැක මුහුදු පරිසරයකම හැදි වැඩුණ මට මුහුදෙහි ඇති අගය වටිනාකම සුන්දරත්වය තදින්ම හිත තුළට කා වැදිනි.
කෙසේ නමුත් සඳහන් කලැ යුතු තවත් බොහෝ දේ ඇත,ජස්ටින් නම් බේබදු රියදුරා මේ චාරිකාවට එකතු වූයේ නම් අවසාන කොටස මෙලෙස සංවේදී නොවන්නට පුලුවන.එම නිසා අධ්‍යක්ෂකවරයා ගුරුතුමියව රියදුරු අසුනේ වාඩි කරවීමට ගත් තීරණය සාර්ථකය.
අවසාන වශයෙන් සටහන් කළ යුතු දෙයක් ඇත.අපට ජිවිතයේ අප සමඟම අරගල ඇත.,අපේ හීන සමඟ අරගල ඇත. අරගලයක් යනු කුමක්දැයි නොදන්නා මිනිසුන් මෙන්ම ඔවුන් ඒ කරන්නේ තමන්ගේ ජිවිතය සමඟ අරගලයක් යැයි හරි හැටි වටහා නොගෙන පොළොවට පස් වෙන මිනිස්සු ද බොහෝ සිටිති.
ටයිටස් තොටවත්ත 'හඳයා'සමඟ ඉහළට ඔසවා තැබු ලංකා ළමා සිනමා කර්මාන්තයේ දෙවැනි පිම්ම, හෝ ගානා පොකුණ ය. රැල්ලට මෙවැනි සිනමා පට නිර්මාණය කර නැවතත් ළමුන්‍ ගේ හීනවලට මිළයක් නොදෙන්නට වග බලා ගන්නා ලෙස සියල්ලන්ගෙන්ම ඉල්ලා සිටිමි.

-කලු මොණරි-


No comments:

Post a Comment

ජිවිතය ගෙවෙන්නේ අන්න එහෙම, ------------------------------------------------- නුඹ..., දොඩම් යුෂ එක්ක කලවම් වුණ රතුම රතු වයින් වී...